26 Mayıs 2014 Pazartesi

Yine Likya Yollarında-4-Phaselis'te Deniz Tahtalı'da Kar

Bugün dönüş günümüz.Tekirova'dan başlayan bir yürüyüşle Phaselis antik kentine ulaşacağız. Denize girmek için hazırlıklı çıktık yola.Daha önceki yıllarda tekneyle Phaselis antik kentine gelmiş ve zamansızlıktan denize girememiştim.

Yolumuz, rehberimizin daha önceki tecrübesine dayanarak jandarma karakolunun oradan oteller yoluna girerek başladı .Fakat o yolun sonunda mevcut alanını arkaya doğru genişleten meşhur bir oteller zincirinin inşaatı çıktı karşımıza.Rica ederek bir güvenlik görevlisiyle inşaat alanından geçerek yolumuza devam ettik. Asfalt yolu bitirip zincirle kapatılmış sahil yoluna geçtik.Sahil boyunca yine tepe çık-koya in tarzında küçük bir yürüyüşle antik kentin sahiline ulaştık.Deniz burada gerçekten harika.Antik kenti daha önce gezdiğimden denize girmek önceliğim oldu.Sezonunda kalabalıkları ağırlayan bu güzel koyda sessiz sakinken denize girmek büyük nimet.

Dönüş vaktine yaklaşırken antik kentte hızlı bir şekilde dolanıyorum ve grup arkadaşlarımın yanına dönüyorum.İlk günden beri çıkalım mı çıkmayalım mı tartışmalarını yaptığımız Tahtalı Dağına bu güne başlarken çıkma kararı aldık.Gruba güzel bir indirim almak ta bu kararda etkili oldu tabii.
Bir zamanlar Eski Antalya reklamlarından hatırladığım denize girdikten sonra dağa çık kayak yap iddiasını kanıtlayacağız :)

Döne döne çıktığımız teleferik yolu bile ne kadar keyifli bir işe kalkıştığımızı hissettiriyordu.Ben 4 yıl önce de teleferikle Tahtalı dağına çıkmıştım.Grup arkadaşlarıma da karar aşamasında deneyimlemesini tavsiye ettim.Herkes sonuçtan mutluydu.Büyük bir kabine doluştuk ve 10 dk'lık keyifli bir yolculukla zirveye çıktık.Zirvede evet kar vardı.Bütün yürüdüğümüz koylar önümüze serilmişti.Bu görüntüye bakıp ''İşte şurdan şuraya kadar yürüdüm''demek çok mutluluk verici. Yine fotoğraflar çekerek güle oynaya manzara izleyerek inişimizi yaptık.

Artık dönüş vakti...Uzun bir yol bizleri bekler... Yorgun ama mutlu 26 gezgin yine yollara dökülmek üzere  normal yaşamlarına geri döner...