28 Nisan 2013 Pazar

Likya Yolu Karaöz'den Olympos'a-Gelidonya Feneri'ne Yürüyüş

Bir 23 Nisan tatilini daha Likya Yürüyüşleri ile değerlendirmenin planını aylar öncesinden yapmıştım.
Bu tür yürüyüşlerde yılların tecrübesiyle ,sorunsuz işlere imza atan Trekist grubunun yine bir organizasyonuyla düştük yollara... Bu ikinci katılımımla bir üyesi sayılıyorum artık sanırım.
İstikamet Adrasan, yürünecek parkurlar Gelidonya Feneri ve Musa Dağı .Biraz hamlamıştım ama bir o herkeslere nasip olmayan manzaraları görmek için  de gözümü karartmıştım.

İlk gün istikamet Gelidonya Feneri oldu.Türk kıyılarındaki en yüksek noktada bulunan  bu fenere  Mavikent'ten başlayan,tatlı bir eğimle  güzel manzaralar sunan,arada Korsan  Koyu'na uğrayan bir yoldan çıkmaya başladık.Yol 8 Km kadardı.

Korsan Koyu
Korsan Koyu'nu daha önce denizden görmüştüm.Karadan gelip orada vakit geçirmek süper bir deneyimdi.Koyun girişine demirlemiş küçük tekneyle oluşan manzaranın seyrine doyum olmadı.
Yola devam ettikçe turkuazdan laciverte deniz manzaralarını fotoğraflayarak yorulmadan yola devam ettik.

Fenere varmadan son 2 Km çok daha dik ve zorlayıcı oldu.Nefes nefese vardım diyebilirim.Hemen kendimi bir kayanın üzerine atıp  aşağıda gördüğünüz sağlı sollu ayrı güzel manzaranın tadını çıkardım.
Yürüyüş 4 saati geçmişti.Benim de içinde bulunduğum bir grup aynı yoldan geri dönerken,geri kalan arkadaşlar çadırla fenerin orada kalacak ve ertesi gün Adrasan'a doğru yürüyeceklerdi.Konaklamamız Adrasandaki hostelimiz Jungle Bells'de olacaktı çünkü.

Yarım saat fotoğraf çekip manzara seyredip dönüş yoluna çıktık.Hava tam kararmadan önce Mavikent'te otobüsümüze kendimizi attık..Yorgun ama mutlu Jungle 'ın içindeki hostelimizdeki  akşam yemeğine yetişmek için yola koyulduk.