5 Kasım 2012 Pazartesi

Karadeniz Turu 8- Safranbolu - Amasra

Karadeniz yazı dizimin son bölümünde Batı Karadeniz'in iki sevimli ilçesi Safranbolu ve Amasra yer alıyor.

Safranbolu gerçekten de hepimizin görmesi gereken çok sevimli ve orjinal Türk Evlerinin yoğun olarak bulunduğu bir yer. Müze mahiyetinde Kaymakamlar Konağı geziliyor ve tarafımdan  fotoğraflanıyor.Dolap çevirme deyiminin Safranbolu'nun dönen servis dolaplarından çıktığı öğreniliyor.
 Kaymakamlar Konağı







Maalesef ülkemizde acımasızca eskiyi yok et yeni ve çirkinini inşa et kültürü(kültürsüzlüğü!) almış başını gidiyor.Bu şekilde muhafaza edilen ne kadar yer kaldı ki değil mi.




Arnavut kaldırım dar sokaklarını mutlulukla dolanıyorum.Sokaklarda bir cıvıl cıvıl hal ,bir renk cümbüşü.
Sevdim ben burayı. Bir safranlı üründür gidiyor.Satıcılar safranın dışarıdan geldiğini üzüntüyle söylemeden de edemiyorlar bu ürünleri satarken.Hani safran üretimini arttırıcı tedbirler alınsa kendi safranımızı kullansak Safranbolu'nun özellikli ürünlerinde ne olurdu ki...?

Neyse ben dolanmaya devam edeyim.Buraya özgü susamsız simit fırınına bir bakış.O güzelim simitlerin kokusunu içe çekiş.Dönerken alırım deyip aceleden alamama durumlarını da yaşayıp hızlı bir şekilde Safranbolu'yu geziyor;ben burada bir kaç gün kalırım huzur bulurum düşüncesiyle sonraki durağa hareket ediyorum.
Bakacak Tepesinden Amasra
Amasra'ya önce bir durup yüksekten bakıyoruz.Süper !
Karadeniz'in girintili çıkıntılı,kenarı köşesi kayalıklı sahillerini çok seviyorum.Amasra'da bir de köprü var üstelik.Biraz sonra ise o köprünün üzerindeyiz.Kale içini geziyoruz.Gayet sevimli bir yer.Neden akın akın insanları çekiyor anlıyorum.



Daha sıcak mevsimde gelip denizine giresim var.Tekne gezintisi yapasım var.








Sahilde bol miktarda deniz ürünü tadılacak  lokantalar var.Biz  aşağıda fotosu olan en süslüsüne giriyoruz.Yemekler ortalama öyle üst düzey değil bana göre.Salata ise dedikleri kadar var.Nedir bu kadar altı üstü çiçekli süslü  o kadar önyargısıyla başladığım salatanın kısa sürede dibi göründü arkadaşlar :)

Amasra'da sevdiği yerler arasına adınıyazdırıyor.Ve fotoğraflarıyla anılarımda yerini alıyor.



4 yorum:

  1. Çok güzel gezi yazısı yazmışsınız. Tebrik edeirm. Görseller harika.. ;)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler yazı için. Ayrıca fotograflarda çok güzel ;)

    YanıtlaSil
  3. Ben teşekkür ederim sizlere,hayat paylaştıkça güzel :)

    YanıtlaSil
  4. canınıza değsin.Böyle bir sayahet iyi gelir insana.BEnde beklerim bloguma

    YanıtlaSil