28 Ekim 2012 Pazar

Karadeniz Turu 7- Sinop- Kastamonu

Sinop Batı Karadeniz'in sevimli bir sahil şehri.Sevimsiz bir tarihi yapı ile zihnimizde yer etmekte aynı zamanda...Tarihi Sinop Cezaevi...


 Parmaklıklar  Ardında Seti

 Duvarlarda tarihi parçalar

Üç tarafı denizle çevrili ama ne fayda o koca duvarları aşamadıktan sonra.Tarihi surlardan da faydalanarak deniz kenarına kurulmuş 1999 da müze olarak ziyarete açılmış bu tarihi yapı. İlginç bir şekilde, çok fotoğraf çekesi hisler yarattı bende.Her kıyısını köşesini çekesim geldi.Belki de yüzlerce insanın çileli çürüyesi bekleyişinin sinmişliğiydi bilmiyorum...

Hele o hücrelerdeki demir zincirlere vurulmuş insanları hayal etmek.Ne kadar suçlu olursa olsun insan onuruna yakıştıramadığım bir muamele benim için bu sahne....

 Ben doğmadan on üç gün önce not düşülmüş bu harca

Soğuk rutubetli duvarlar, paslı kapılar geçerek dolanıyorum.Ayrıntıları fotoğraflayıp hep grubun gerisinde kalıyorum.Hüzünle o suçun cezasının çekildiği binadan ayrılıyorum.

Sahile inince neşem geri geliyor.Sahil, deniz,takalar,kayıklar,balıkçılar ,renkler ,insanlar cıvıl cıvıl.
Sahil boyunca kafeler sıralanmış birkaç ta lokanta.Sinop'un mantısı meşhurmuş cevizli bir de nokulu.Bir çeşit çörek.Her ikisini de tattık.Mantı tavsiye edilir,nokul pek de farklı gelmedi bizim cevizli lokumdan.
Sahilde güzel bir çay istikamet Hamsilos Koyu.

Hamsilos, denizin yeşile usul usul sızışı ile güzel bir manzara oluşturuyor.Bana da bu güzel manzarayı seyretmek düşüyor.Dünyamız güzel,ülkemiz çok güzel.Yeter ki kıymetini bilelim,koruyalım.

Yolumuz Kastamonu'ya uzanıyor.Ben bu şehri acaip sevdim.Çok şirin ,tarih kokulu bir merkezi var. Özenli bir korunmuşluk hissediliyor.Kastamonu Çanakkale savaşında çok şehit vermiş.Bu şehitlerin adlarının da yeraldığı Şerife Bacı Anıtı şehrin merkezinde.İncelikle yapılmış bir heykel anıt.
Şerife Bacı Kurtuluş Savaşında İnebolu'dan Ankara'ya kağnısıyla cephane taşırken çocuğu ile birlikte donarak şehit olmuş.Kurtuluş Savaşındaki kadınları temsi etmk üzere adına bu anıt yapılmış.
Şehre İstiklal Madalyası verilmiş notunu da düşmeden geçmeyeyim.
 Şerife Bacı Anıtı


 Tarihi Çarşı



Kastamonu'nun çekme helvası meşhurmuş.Pişmaniye memleketinden gelen ben ,tadına baktığımda bu bizim saray helvası yahu demeden edemedim.Yine de hediyelik birkaç küçük paket aldım :)

Sevimli şehri geride bırakırken, buraya da bir kez daha gelinip adam gibi gezilmeli,Ilgaz'a çıkılmalı notunu beynime düşüverdim tabii ki ;)



3 yorum: