10 Nisan 2012 Salı

Dokuzdeğirmen Köyünden Şön Şelalesi'ne Yürüyüş

Düzce Melen Çayı,rafting meraklıları için yakında olmasıyla farklı bir tecrübe imkanı sağlamasıyla,gün geçtikçe artan bir ilgi görüyor.Yürüyüş grubumuz İZDOGE her yıl Mart-Nisan aylarında birkaç rafting organizasyonu yapar.Denemek isteyen ,denemiş olup vazgeçemeyenlere güzel bir hizmet sağlar.Geçen haftasonu yine böyle bir duyuruda yürüyüş yapmak isteyenlere de Melen boyunca güzel bir yürüyüş ve şelale görme imkanı sağlandığını gördüm.Raftinge de merakım var ama şimdi kış modundan çıkamadım daha sıcak olsa yapardım.

İzmit- Adapazarı- Düzce derken Cumayeri Kasabasında bulduk kendimizi.Rafting tesisi Cumayeri'ne bağlı Dokuzdeğirmen Köyünde.Parkur burada başlayıp 11 Km kadar sürüyor.

Gittiğimizde gördük ki Melen'in debisi çok yükselmiş.Öyleki rafting için tehlike arzedecek boyutta.Velhasıl rafting için gelen hiç kimseye izin verilmedi.Raftingciler biraz hayal kırıklığıyla yürüyüşçülere katıldı.Önce açık büfe kahvaltımızı ettik.Güzel bir kahvaltıydı taşkın akan Büyük Melen'i seyrederek enerjiler depolandı.

Ben de yol boyunca rafting yapanları seyrederiz hayalleri kuruyordum.O da olmadı.Sarı akan etrafındaki ağaçları yükselerek yarı yarıya içine alan Büyük Melen'i izleyerek yürüyüşe geçtik.

Giderek yükselen toprak geniş bir yolda keyifli bir yürüyüş ve Melen hizasına iniş sonrası kurumuş,her an çatır çutur kırlacak daracık bir köprüden karşıya geçtik.
Suya bakıyorum sanki köprü aşağı doğru kayıyor.İleriye baka baka dengemi bozmamaya çalışarak geçtim.

Yine tırmanış ve işte Şön şelalesinin olduğu dere.300 metre kadar dere boyunca çıktık.Bu derenin de suyu en yüksek seviyelerindeydi.Bir iki dere geçişi yapacağımızı biliyordum ama son 100-150 metreyi suyun içinden gideceğimizi bilmiyordum.

Dolayısıyla (biraz da ihmalkarlıkla) yedek ayakkabı almamıştım yanıma.Ya ayaklar ıslanacak eve kadar öyle gidecektim ya da sudan yürüyüş kısmına katılmayacak son durakta bekleyecektim.Şelaleyi de göremeyecektim.

Dize kadar soğuk suda komple ıslanma ve saatlerce öyle kalma fikri bu mevsimde pek akıllıca gelmediğinden şelaleyi görmeden döndüm.Arkadaşların çektiği fotoları gördüğümde neden yedek almadığıma bayağı bir söylendim.Ama olan olmuştu.Bir daha buralara gelindiğinde kesin ben de varım.Üç kafadarın kendi isimlerinden yola çıkarak Şön adını verdiği doğa harikasını görememek içimde ukde kaldı. Yürüyüşün sonunda çoğunluk ıslandığından minibüsümüz bizi almaya geldi ve yine açık büfe yemeğimizin bizi beklediği rafting tesisine geri döndük.
  Foto:Argun Baydan(Kaçırdığım şelale )

Günümüz yemek arası yürüyüş kıvamında geçse de gayet keyifliydi.Tesisten  memnun kaldım ama rafting, coşkun akan Melen'i görünce beni biraz korkuttu açıkçası.    .